step fitness

Step fitness – świetny trening kondycyjny

Step to rodzaj aerobiku, opierający się na ćwiczeniach na specjalnej platformie. Przypomina ona rodzaj stopnia, na który uczestnicy zajęć wchodzą i z którego schodzą w ustalonych przez instruktora układach i choreografiach.

Wybierz swoje miasto i znajdź zajęcia z kategorii step

Pozwala to maksymalnie spalać tkankę tłuszczową, wzmacniając przy tym dolne partie mięśniowe. Dzięki dużej intensywności zajęć poprawia kondycję i ogólną sprawność ruchową, wzmacnia mięśnie. Zaangażowanie w ćwiczenia naszego błędnika stanowi świetny trening koordynacyjny, zaś skomplikowanie choreografii sprzyja nauce koncentracji i zapamiętywania. Poziom trudności może być tutaj różny, choć przyjęło się, że zajęcia te dedykowane są osobom o podwyższonej wydolności oraz tym, które już wcześniej zaczęły swoją przygodę z fitnessem.

Główny nacisk kładziony jest tutaj na mięśnie nóg, pośladków oraz łydek, dzięki czemu przy regularnym uczestnictwie w zajęciach możemy wypracować sobie zgrabne i smukłe nogi, pięknie wyrzeźbione i jędrne. Ćwiczenia na platformie pomagają także w wcale z cellulitem, doprowadzając do zwiększenia napięcia skóry i przywrócenia jej właściwej faktury i elastyczności.

W celu zwiększenia trudności ćwiczeń możliwe jest podwyższenie wysokości stopnia, wprowadzenie dodatkowego ruchu ramion, nasilenie amplitudy ruchu oraz zwiększenie tempa muzyki, która działa tutaj motywująco i mobilizująco. W zależności od stopnia zaawansowania, zajęcia opierają się na podstawowych krokach bądź na bardziej skomplikowanych układach, przypominających taneczne. Zajęcia kończy część relaksacyjna, mająca na celu wyciszenie organizmu, rozluźnienie mięśni i uregulowanie oddechu.

Przykładowe zajęcia (youtube.com Step Aerobics Basic w/3 Combos-Fitness Cardio Workout — Jenny Ford)

Należy jednak pamiętać, że ćwiczenia na stepie wymagają od nas szczególnej uwagi, zwłaszcza w zakresie utrzymania równowagi. Aby były dla nas w pełni bezpieczne, należy skupić się na prawidłowym opanowaniu techniki. Dzięki temu unikniemy przesadnego obciążenia stawów i ścięgien oraz uchronimy się przed zwichnięciami i nadwyrężeniami, a udział w zajęciach będzie dla nas pełną pozytywnej energii przyjemnością.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Anna Firlej

Anna Firlej

Entuzjastka jogi :) Wcześniej wielbicielka pilatesu i stretchingu. Sport jest dla mnie sposobem na radzenie sobie z emocjami, zwłaszcza tymi, które uwierają. Pozwala zatrzymać się w obecnej chwili i nabrać dystansu do otaczającej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *