joga dla dzieci pozycje

Joga dla dzieci. Pozycje, od których najlepiej zaczynać

Błędem jest myśleć, że joga to technika dedykowana dorosłym. Owszem, najmłodsi adepci nie pojmą raczej jej filozoficznego aspektu, ale z pewnością docenią aspekty fizyczne.

Wybierz swoje miasto i znajdź zajęcia z kategorii joga dla dzieci

Joga uczy dzieci świadomości własnego ciała, kształtuje prawidłową sylwetkę, koryguje postawę i zapobiega płaskostopiu. Co więcej, zapewnia im świetną zabawę i poprawia ich sprawność ruchową, gibkość oraz koncentrację.

Dlatego też sesje jogi dla dzieci przygotowywane są zupełnie inaczej niż sesje dorosłych – tak, aby dopasowane były zarówno do zdolności psychofizycznych maluchów, jak i do ich temperamentu i oczekiwań. A oto i przykładowe pozycje:

  1. Pozycja góry

Dziecko staje prosto, z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Próbuje wcisnąć kość ogonową do środka. Plecy pozostają przy tym wyprostowane, a klatka piersiowa mocno wypięta w górę. Ręce układają się wzdłuż tułowia, dłonie sięgają w dół. Oczy skierowane są prosto, a stopy mocno oparte na ziemi.

Działanie: relaks dla kręgosłupa, wzmocnienie odcinka lędźwiowego i uelastycznienie mięśni.

  1. Pozycja drzewa

Dziecko wychodzi od pozycji góry, a następnie zgina jedną nogę i opiera ją na kolanie wyprostowanej nogi. Ręce wyciąga nad głową, dłonie łączy ze sobą. Ponieważ jest to pozycja balansowa, trudniejsza do wykonania, maluch może opierać się o ścianę.

Działanie: wzmocnienie nóg, poprawienie koncentracji i równowagi.

  1. Pozycja motyla

Dziecko siada prosto, łączy ze sobą stopy, wzrok kieruje przed siebie. Zgina prawą nogę, zaś podeszwą stopy dotyka wewnętrznej strony uda lewego. Następnie zgina lewą nogę i łączy ze sobą obie stopy, po czym rozpoczyna ruch kolanami, przypominający pracę skrzydeł motyla.

Działanie: rozciągnięcie i wzmocnienie ud, poprawa postawy, uelastycznienie miednicy.

  1. Pozycja pszczoły

Dziecko siada na piętach, plecy wyprostowane. Rozkłada ręce na wysokości barków. Od ramion aż do koniuszków palców są one wyprostowane. Zaczyna energicznie nimi ruszać w górę i w dół, naśladując ruch skrzydeł owada.

Działanie: wzmocnienie mięśni klatki piersiowej, uelastycznienie stawów barkowych, rozciągnięcie stóp, kostek i kolan.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Anna Firlej

Anna Firlej

Entuzjastka jogi :) Wcześniej wielbicielka pilatesu i stretchingu. Sport jest dla mnie sposobem na radzenie sobie z emocjami, zwłaszcza tymi, które uwierają. Pozwala zatrzymać się w obecnej chwili i nabrać dystansu do otaczającej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *