pilates efekty

Pilates. Efekty, na jakie długo czekałaś

Pilates to system ćwiczeń o pozornie niskiej intensywności, które jednak – regularnie wykonywane – przynoszą satysfakcjonujące efekty. Przede wszystkim pomagają nam wysmuklić i wyszczuplić sylwetkę, podnosząc naszą kondycję oraz ogólną sprawność ruchową.

Zwiększają też siłę mięśni naszego ciała, zwłaszcza zaś mięśni brzucha, pleców i pośladków, a także mięśnie dna miednicy, podtrzymujących pochwę, pęcherz moczowy i macicę, co z kolei pozwala zapobiegać obniżaniu się narządów rodnych, podnosi satysfakcję płynącą z seksu oraz ułatwia akcję porodową.

Wybierz swoje miasto i znajdź zajęcia z kategorii pilates

Ćwiczę pilates, ponieważ…

Ponadto pilates wspiera mięśnie stabilizujące i podpierające kręgosłup, dzięki czemu pomaga w uśmierzaniu bólu pleców i towarzyszących mu schorzeń. Zdrowy kręgosłup sprzyja z kolei utrzymaniu prawidłowej, wyprostowanej pozycji ciała. Do tego ćwiczenia znajdujące się w tutejszym zestawie rozciągają i uelastyczniają ciało, pomagają zwalczyć nieestetyczną skórkę pomarańczową i wygładzić strukturę skóry.

Poprawiają też naszą gibkość i wytrzymałość, uczą prawidłowej techniki oddychania oraz mają zbawienny wpływ na nasz nastrój. Pilates uczy bowiem technik relaksacji, pozwala się odprężyć i zrelaksować, wspiera naszą walkę ze stresem, pomaga walczyć z bezsennością oraz negatywnymi emocjami, jakie towarzyszyły nam przez cały dzień. Ponieważ odchudza i modeluje nasze ciało, ma także wpływ na nasz wygląd i samoocenę. Co więcej, minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji, bowiem wyrabia w nas płynność ruchów, umiejętność zachowania równowagi oraz zdolność koncentracji.

Jak uzyskać najlepsze efekty?

Aby trening był jak najbardziej efektywny, uprawiajmy go przynajmniej trzy razy w tygodniu, za każdym razem zaczynając od rozgrzewki i kończąc go częścią wyciszającą i rozciągającą. Dużą uwagę przykładajmy do techniki, dbając o właściwą postawę ciała oraz regularny oddech. Skupiajmy się na tym, co robimy i na uwadze miejmy jakość ruchów, nie zaś ich tempo.

Pamiętajmy też, że pilates skupia się zarówno na ciele, jak i na umyśle, a zatem powinien przynosić nam nie tylko wymierne efekty fizyczne, ale i ukojenie i relaks dla psychiki.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Anna Firlej

Anna Firlej

Entuzjastka jogi :) Wcześniej wielbicielka pilatesu i stretchingu. Sport jest dla mnie sposobem na radzenie sobie z emocjami, zwłaszcza tymi, które uwierają. Pozwala zatrzymać się w obecnej chwili i nabrać dystansu do otaczającej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *