Ćwiczenia na brzuch Allahy

Ćwiczenia na brzuch: Nietypowe wykorzystanie maszyn – część 3

Allahy” to nietypowe, choć coraz bardziej popularne ćwiczenie na mięśnie proste brzucha. Aby je wykonać potrzebujemy wyciągu bloczkowego, uchwytu – tak zwanego „warkocza” oraz maty pod kolana.

Pozycja wyjściowa to stabilne, unieruchomione biodra i lekko zaokrąglone plecy. Następnie wykonujemy skłony tułowia w dół, gdzie pracujemy mięśniami brzucha, mocno je dopinając. Warkocz spleciony na klatce piersiowej pozwala odciążyć ramiona, tak aby ruch zaczynały i kończyły mięśnie proste brzucha.

Wybierz swoje miasto i znajdź zajęcia z kategorii płaski brzuch

Ciężar powinien być dopasowany indywidualnie. Podczas ćwiczenia nie szarpiemy ciałem i wykonujemy powtórzenia starannie, by nie obciążać odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Łatwość w zmianie obciążenia na wyciągu, stanowi dodatkowy atut i możliwości postępu.

Do najczęściej popełnianych błędów podczas wykonywania allahów należą:

  • ruch wykonywany z bioder
  • skłony z prostym kręgosłupem
  • za duże obciążenie
  • ciężar ściągany za pomocą ramion
  • brak napięcia mięśni brzucha

Warto przestrzegać powyższych zaleceń i skupić na porządnym wykonaniu ćwiczenia.

Ćwiczenie na brzuch – allahy na wyciągu górnym

Allahy są doskonałym uzupełnieniem treningu i mogą urozmaicić plan treningowy, dając nowe bodźce dla ciała i likwidując rutynę w ćwiczeniach.

Polecam

Autor: Przemysław Wójcik – Trener Personalny w Energy Fitness Klub Mokotów tylko dla Kobiet

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Przemysław Wójcik

Przemysław Wójcik

Instruktor rekreacji ruchowej o specjalizacji sporty siłowe. Certyfikowany trener personalny, szkolony pod okiem najlepszych w Polsce – Akopa Szostaka i Roberta Piotrkowicza. Posiada uprawnienia z zakresu treningu funkcjonalnego z użyciem przyborów takich jak: bosu, trx czy kettlebell. Uczestnik szkoleń m.in. IFAA i MAURICZ.COM. Pasjonat ćwiczeń siłowych z elementami treningu funkcjonalnego i zdrowego odżywiania. Wciąż poszerza swoją wiedzę z zakresu fizjologii, anatomii, treningu i odżywiania. Z zawodu magister turystyki i rekreacji. Sport to jego pasja. Obecnie pracuje w klubie Energy Fitness tylko dla kobiet, gdzie prowadzi treningi ze swoimi klientkami, którym pomaga osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Jedna myśl na temat “Ćwiczenia na brzuch: Nietypowe wykorzystanie maszyn – część 3”

  1. Bardzo fajny materiał i wideo. Wspomniane “allahy” męczę już od około 3 miesięcy i faktycznie są jednym z lepszych ćwiczeń, które angażują dobrze pracę mięśni brzucha i grzbietu. Oczywiście, jest to jedno z wielu ćwiczeń, które można wykonywać. Najważniejsze, aby sukcesywnie angażować wszystkie partie mięśniowe na całym ciele tak, aby nie powstała kontuzja w trakcie jakiegoś biegu czy jazdy na rowerze. Należy również uważać na intensywność takich ćwiczeń. Pozdrawiam, Kamil

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *