Nietypowe wykorzystanie maszyn cz.2 Ćwiczenia na pośladki

Nietypowe wykorzystanie maszyn cz. 2 – Wymachy w tył na wyciągu dolnym

Znajdujący się na każdej siłowni wyciąg bloczkowy możemy wykorzystać na wiele sposobów. Jeśli mamy opaskę na kostkę, to warto spróbować ćwiczenia na pośladki w podporze na ławce. Wymachy nogi w tył doskonale kształtują naszą pupę i tylną część uda.

Do ćwiczenia będą nam potrzebne jedynie: wyciąg ustawiony na wysokości kostki, opaska oraz ławka pozioma, na której będzie można się podeprzeć kolanem nogi, która będzie stabilizowała naszą pozycję.

Wybierz swoje miasto i znajdź zajęcia z kategorii sexy pupa

Najważniejsze, aby podczas ćwiczenia zachować prosty kręgosłup i napięte mięśnie brzucha, a w trakcie wykonywania ruchu czuć napięcie uda. Kiedy noga jest wyprostowana maksymalnie do tyłu, mocno napinamy pośladek, po czym wracamy do pozycji wyjściowej i przechodzimy do następnego powtórzenia. Ciężar musi być dopasowany tak, abyśmy nie szarpali nerwowo nogą i nie obciążali naszego odcinka lędźwiowego pleców, który powinien pozostać nieruchomy i nie uczestniczyć w wymachach.

Trzy, cztery serie na każdą nogę po kilkanaście powtórzeń będą najlepszym rozwiązaniem. Pamiętajmy jednak, że ilość serii i powtórzeń warto dostosować indywidualnie do naszego treningu, w zależności od jego celu i znajdujących się w planie pozostałych ćwiczeń.

Ćwiczenie unosi nasze pośladki do góry, co daje pożądany efekt wizualny. Stanowi ono doskonałe uzupełnienie treningu i nowy bodziec dla mięśni. Nie warto ograniczać się do ciągle tych samych ćwiczeń. Warto zaskakiwać swoje ciało, a także urozmaicać trening, co z pewnością zlikwiduje monotonię, która dopada ćwiczących.

Wymachy w tył na wyciągu nie są popularnym ćwiczeniem, jednak stanowią doskonałą alternatywę dla „zwykłego” unoszenia nogi w podporze na kolanie, gdzie trudno jest o zwiększanie obciążenia, czyli progresję.

Ćwiczenie na pośladki i dwugłowe uda:


Polecam

Przemysław Wójcik

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Przemysław Wójcik

Przemysław Wójcik

Instruktor rekreacji ruchowej o specjalizacji sporty siłowe. Certyfikowany trener personalny, szkolony pod okiem najlepszych w Polsce – Akopa Szostaka i Roberta Piotrkowicza. Posiada uprawnienia z zakresu treningu funkcjonalnego z użyciem przyborów takich jak: bosu, trx czy kettlebell. Uczestnik szkoleń m.in. IFAA i MAURICZ.COM. Pasjonat ćwiczeń siłowych z elementami treningu funkcjonalnego i zdrowego odżywiania. Wciąż poszerza swoją wiedzę z zakresu fizjologii, anatomii, treningu i odżywiania. Z zawodu magister turystyki i rekreacji. Sport to jego pasja. Obecnie pracuje w klubie Energy Fitness tylko dla kobiet, gdzie prowadzi treningi ze swoimi klientkami, którym pomaga osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *