polski rynek fitness benefit fiplanner calypso s4 city fit warszawa

Nadzieja dla małych klubów fitness?

Polski rynek fitness jest rozdrobniony. Większość klubów to kluby małe, prowadzone przez osoby indywidualne. Segmentacja jest znaczna. Mówi się jednak, że trend ten ma się zmienić. Jak obecnie wygląda polski rynek klubów fitness i sportowych?

Poznaj i jako jeden z pierwszych wypróbuj

oprogramowanie klubów fitness


i innych obiektów sportowych od FitPlanner.pl

Polski rynek fitness

Kondycja rodzimego rynku fitness jest coraz lepsza. Rokrocznie polscy przedsiębiorcy odnotowują coraz wyższe przychody, w klubach fitness ćwiczy również coraz więcej Polaków. Obecnie, pod względem notowanych przychodów, polski rynek znalazł się na dziewiątym miejscu względem innych rynków europejskich. Prognozy są zatem optymistyczne.

Segmentacja? Nadal znaczna

Badania Polskiego Związku Pracodawców Fitness wskazują, że polski rynek jest zdecydowanie bardziej podzielony niż rynki zachodnie. Robert Kamiński z PZPF prognozuje jednak, że ma się to zmienić.  Już teraz zamyka się rocznie więcej klubów niż powstaje nowych. Przewiduje się także, że jak na rynkach europejskich, coraz większą część rynku zgarną duże sieci klubów.

Co nowego na rynku fitness?

W świetle prognoz nie sposób przejść obojętnie obok najnowszych wydarzeń w branży. Na uwagę zasługuje szczególnie najnowsza inwestycja grupy Benefit Systems i jej spółki zależnej Fit Invest – kupi ona 50% drugiej największej w Polsce sieci klubów Calypso Fitness. Transakcja ta będzie kosztować ponad 80 mln i sprawi, że grupa Benefit Systems zwiększy swoje udziały w kapitale zakładowym Calypso Fitness do 83,4% akcji, jak podaje spółka,

Grupa Benefit Systems jako monopolista

Grupa Benefit Systems już od lat jest liderem jako dostawca rozwiązań w obszarze dodatkowych, pozapłacowych świadczeń dla pracowników, w tym w zakresie kart sportowych. Spółka ma już wykupione udziały w takich sieciach klubów fitness, jak np. Fabryka Formy, Zdrofit, Fitness Club S4 czy wspomniane Calypso Fitness. W planach spółek Benefit Systems i Fit Invest jest dalsza ekspansja i dominacja polskiego rynku.

Co z małymi klubami?

Wielu małych przedsiębiorców już teraz narzeka na warunki współpracy, jakie narzucają duże przedsiębiorstwa. Monopol uderza w kluby małe, osiedlowe. Tym, co im pozostaje, jest zatem wybronienie się atmosferą i jakością świadczenia usług.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Aleksandra Balcerzak

Aleksandra Balcerzak

Specjalista ds. marketingu w firmie FitPlanner. Autorka raportów o kondycji rynku fitness w Polsce, a także serii artykułów dla przedsiębiorców z branży sportowej. Na bieżąco bada, co i kiedy ćwiczą Polacy. Prywatnie chętnie uczestniczy w zajęciach tanecznych, takich jak salsa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *