Trzy powody

dla których powinieneś tworzyć treść w Internecie

Przygotowanie treści eksperckich jest świetnym sposobem na zbudowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie i w konsekwencji pozyskanie nowych klientów.

Sprawdź, jak tworzenie materiałów specjalistycznych może pomóc Ci zbudować własną markę.

Nawet najlepszy trener na świecie nie odniesie wielkiego sukcesu, jeżeli nikt nie będzie wiedział o jego umiejętnościach.

Jednym ze sposobów może być reklama tradycyjna, jednak niewielu trenerów (szczególnie na początku kariery) dysponuje odpowiednim budżetem. Na szczęście w Internecie budżet to nie wszystko – tu liczy się przede wszystkim kreatywność i wiedza.

Tworzenie treści, nagrywanie materiałów video, udzielanie wywiadów – każdy pomysł jest dobry, aby samodzielnie realizować tzw. marketing treści (ang. content marketing).

Treść przyciąga

Zarówno dla osoby, która jest trenerem od wielu lat jaki i dla kogoś kto rozpoczyna swoją karierę w tym biznesie, kluczowym celem jest dotarcie do jak najszerszej grupy klientów.

Grupa stałych, lojalnych podopiecznych to ambicja każdego trenera personalnego, jednak jak poradzisz sobie z rotacją niezależną od Ciebie? Twoi klienci mogą nagle zrezygnować z zajęć z powodu utraty pracy lub problemów zdrowotnych.Z tych powodów warto jest oprzeć swoją strategię o ciągłe docieranie do nowych, potencjalnych klientów, a tworzone treści dają Ci taką możliwość.

Publikując materiały należy pamiętać do kogo je kierujemy. Istotnym jest zrozumienie, że za każdą osobą, która poszukuje informacji w Internecie stoi inna historia i powody. Biorąc pod uwagę swojego odbiorcę masz większą szansę na przygotowanie świetnego materiału. Adresatem Twoich treści może być dziewczyna, która chce schudnąć kilka kilogramów do ślubu. Twój filmik instruktażowy może wyszukać pracownik, który chce nauczyć się grać w squaha, aby zintegrować się z nowym zespołem.

Za każdym odbiorcą stoi inny zestaw powodów, ale łączy ich jedno. Potrzebują kogoś, kto będzie w stanie im pomóc. Poszukują w Internecie informacji i trafiają na Twój materiał, bezinteresowna pomoc pozwoli zbudować zaufanie.

Treść buduje zaufanie – podstawę biznesu

Czy masz swoje zaufane marki? Czy prowadząc swój biznes powierzasz zadania osobom, którym ufasz? O zaufaniu jako podstawie biznesu i jego wpływie na decyzje dotyczące zakupu lub korzystania z usług napisano już wiele.
Podobny mechanizm funkcjonuje w Internecie.

Poświeć chwilę, by przyjrzeć się temu jak widzi Cię internauta, który zastanawia się nad podjęciem współpracy z Tobą. Na stronie internetowej informujesz o tym jakie masz wykształcenie, ukończone kursy - bardzo dobrze. Pokazujesz swoje osiągnięcia sportowe, wyniki Twoich podopiecznych, historie zadowolonych klientów na Facebooku - jeszcze lepiej.

Jednak czy te działania wystarczą, aby przekonać osobę, która aktualnie waha się przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z Twoich usług? I najważniejsze - czy na profilu kolejnego trenera nie znajdzie podobnych informacji?

Inaczej wygląda sytuacja, gdy oferujemy naszą pomoc. Zastanów się, czy jeżeli Twoja porada pomogła np. zgubić pierwszy kilogram, zmienić nawyki żywieniowe lub poprawić technikę gry to czy w oczach tej osoby nie udało Ci się wyróżnić?

Inni już to robią

Przykłady dużych sukcesów można mnożyć – Michał Karmowski i jego youtubowe sesje pytań i odpowiedzi, warsztaty i wywiady Ewy Chodakowskiej czy tekst Anny Lewandowskiej to tylko niektóre z nich.

Pewnie znasz innych trenerów, którzy pracują w twojej okolicy. Może warto sprawdzić czy nie rozpoczęli już działań content marketingowych? Warto wiedzieć czy będziesz o krok przed konkurencją, czy może będziesz musiał nadrobić zaległości?

Jak promować tworzoną treść?

Osobista strona internetowa to dobry pomysł, ale promocja treści wymaga dotarcia do jak najszerszej grupy czytelników. Publikując dla serwisów dotyczących zdrowego stylu życia Twój materiał będzie miał duże szanse osiągnąć upragniony efekt.

Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z naszej nowej funkcjonalności. Zarejestrowani trenerzy już niedługo będą mogli publikować swoje treści na naszym blogu.

Już wiesz, że możemy pomóc Ci w drodze do sukcesu.
Dołącz do naszej społeczności!