Nowe technologie

Rynek fitness w obliczu nowych technologii cz. 2

Po drugie: dlaczego warto działać w sieci?

 

Nowoczesne technologie – trendy

Istotną rolę w tak znaczącej popularyzacji aktywności fizycznej pełni wykorzystanie nowoczesnych technologii, do których przynależą m.in. Internet i urządzenia, takie jak np. smartfony. Razem ze wzrostem liczby urządzeń bezprzewodowo łączących się z siecią (z 500 mln w 2000 roku do aż 10 mld w roku 2010), wiąże się możliwość pozyskania większej ilości klientów-internautów. Liczba tych aktywnie korzystających z Internetu z kolei ma wzrosnąć – według prognoz – z około 2,8 mld w roku 2010 do ponad 7 mld osób w 2020 roku. Istotny może być tu również fakt, że już 25% użytkowników płaci za zajęcia i karnety fitness online.

Poznaj i jako jeden z pierwszych wypróbuj

oprogramowanie klubów fitness


i innych obiektów sportowych od FitPlanner.pl

Czego w sieci szukają użytkownicy?

Z ankiety przeprowadzonej przez FitPlanner.pl jasno wynika, że najwięcej użytkowników – ponad 50% – szuka w sieci aktualnego grafiku zajęć danej placówki. Niewiele mniej, bo  47% internautów poszukuje informacji o klubie, jego ofercie i udogodnieniach. Równie dużo użytkowników chciałoby przez Internet móc zapisać się na interesujące zajęcia. Prawie co czwarty internauta szuka danych kontaktowych do klubu, a co piąty jest zainteresowany opiniami innych użytkowników o danym miejscu. Jako FitPlanner.pl cały czas pracujemy nad tym, by rozszerzać funkcjonalności naszego serwisu tak, by móc odpowiedzieć na wszystkie te potrzeby.

Strona to za mało

W obecnych czasach posiadanie strony internetowej promującej daną firmę, działalność czy klub, przestaje być wystarczającą formą promocji. Z powodu niedostatecznego – lub całkowitego braku – pozycjonowania, witryny te “gubią się” w wynikach wyszukiwania.

Teraz, żeby istnieć w Internecie, potrzebny jest stały kontakt z klientem, którego nawiązanie i podtrzymanie umożliwiały jeszcze niedawno chociażby serwisy społecznościowe, takie jak Facebook. Przestają one jednak być darmową formą promocji, gdyż w wyniku “zaśmiecenia” serwisu i naszych “tablic” nadmiarem danych, w zamian za pewność, że określonej liczbie użytkowników wyświetli się dana treść, strony te wymagają wykupienia nie najtańszej opcji reklamy.

Jak zatem promować się w Internecie, nie przeznaczając na to dodatkowych środków?

Z pomocą przychodzą tu wyspecjalizowane serwisy, nastawione na konkretną działalność, jaką w tym przypadku jest zrzeszanie pasjonatów sportu i fitness, a także właścicieli takich obiektów. Jednym z takich portali jest nasz – FitPlanner.pl. Ten młody, wciąż rozwijający się projekt zawiera największą bazę klubów, zajęć i instruktorów fitness w Polsce. Oferujemy także jedyną taką wyszukiwarkę, która umożliwia wyszukanie zajęć w najbliższej okolicy przy uwzględnieniu wszystkich potrzeb użytkownika.

Wyszukiwarka zajęć sportowych i klubów - FitPlanner.pl - Google Chrome 2016-02-02 13.57.29Intuicyjne i dostosowane – wyszukiwanie zajęć fitness jeszcze nigdy nie było takie proste – https://www.fitplanner.pl/w-okolicy

Na zakończenie

Sieć oferuje wiele możliwości, jeśli jednak klienci nie wiedzą dokładnie, czego szukają, nie jest łatwo wypozycjonować swoją stronę. Wtedy z pomocą przychodzą nowe, dedykowane narzędzia, takie jak FitPlanner.pl. Warto z nich korzystać, tym bardziej, że nie wiąże się to z przymusem inwestowania dodatkowych środków i gwarantuje dobre efekty.

Już teraz zapraszamy do zapoznania się z naszym kolejnym artykułem, który będzie dotyczył tego, jak użytkownicy korzystają z Internetu, czego właściwie szukają w sieci i jak do nich dotrzeć ze swoją ofertą przy niewielkim nakładzie czasu, pracy i środków.

W razie pytań, sugestii lub propozycji tematów, o jakich chciałbyś przeczytać, napisz do mnie na adres: aleksandra.balcerzak@fitplanner.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Aleksandra Balcerzak

Aleksandra Balcerzak

Specjalista ds. marketingu w firmie FitPlanner. Autorka raportów o kondycji rynku fitness w Polsce, a także serii artykułów dla przedsiębiorców z branży sportowej. Na bieżąco bada, co i kiedy ćwiczą Polacy. Prywatnie chętnie uczestniczy w zajęciach tanecznych, takich jak salsa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *